
שיווק נדלן לדור ה-Z : מה מחפשים הצעירים ואיך מגיעים אליהם?
שיווק נדלן לדור ה-Z : מה מחפשים הצעירים ואיך מגיעים אליהם? תוכן עניינים דור ה-Z מהווה בשנים האחרונות כוח קנייה עולה בשוק הנדלן. מה בדיוק
מה גורם ללקוח להתמקד בפרויקט נדלן מסוים ולהתעלם לחלוטין מפרויקטים דומים? תופתעו לגלות שהסיבות לכך הן לא כלכליות אלא רגשיות. רכישת נדלן עם דגש על מגורים, היא אחת ההחלטות המורכבות והטעונות ביותר שאדם מתבקש לקבל. ידעתם ששיווק נדלן נוגע בשאיפות, תשוקות, פחדים וזהות? בהתאם, משווקי נדלן מתבקשים ללמוד את נפש הקונה ולדעת לדבר גם בשפת הרגש. ההבנה של הפסיכולוגיה שמאחורי ההחלטה לרכוש את הדירה, היא זו שמבדילה בין לקוח מתעניין לבין רכישה בפועל.
מה מניע את הלקוחות שלכם? מה מעניק להם תחושת ביטחון? איך הופכים התלבטות להחלטה? כאן במאמר נבחן כיצד עקרונות פסיכולוגיים משפיעים על שיווק נדלן ואיך אפשר למנף אותם לטובת בניית אסטרטגיית שיווק מוצלחת.
פסיכולוגיה צרכנית מתמקדת בדפוסים, במניעים וברגשות שמובילים אנשים לבצע רכישות. אנו מבקשים להביו מה משפיע על ההחלטה לרכוש מוצר מסוים? איך היא מתגבשת? מה מקדם אותה ומה מעכב אותה? בענף הנדלן בישראל, המחירים גבוהים, נדרשת השקעה כספית גדולה ומעורבות רגשית גבוהה. ההחלטה לרכוש דירה בפרויקט מסוים נובעת משילוב בין רגשות, תחושות, פחדים ששאיפות.
הפער בין הרגש לרציונל הוא העיקר. גם כאשר נראה שהקונה מתנהל בצורה רציונלית לחלוטין, בפועל, הוא מונע מרגש. הלקוח שלכם מדמיין את עצמו חי בדירה, מבלה ערבים רומנטיים במרפסת, מארח חברים לערב כדורגל, מגדל ילדים, ממהר לממ"ד באמצע הלילה, מתאמן בחדר הכושר או פשוט נהנה מהשקט. משווקי נדלן מתבקשים להבין את העולם הפנימי של הלקוח ולהתייחס אליו תוך יצירת סיפור וחיבור רגשי. יש להציג את הנכס ככזה שתואם את הצרכים הרגשיים של הלקוח ונותן להם מענה. אם תעשו זאת – הלקוח יראה בדירה הרבה יותר מעוד דירה שמוצגת לו בפרויקט חדש.
בשיווק נדל"ן, עקרון ההטיה לעוגן הוא טכניקה פסיכולוגית מובילה להשפעה על תפיסת ערך הדירה. העוגן הוא נתון מספרי ראשוני שמוצג ללקוח, נתון כמו מחיר גבוה יותר או תשואה צפויה. הלקוח מתייחס אל הנתון הזה באופן לא מודע בשיקולים לרכוש את הדירה, וכך אנו משפיעים על קבלת ההחלטה.
לדוגמא, אם נציין בפני הקונה שהמחיר המקורי של הדירה הוא 2.9 מיליון וכעת המחיר הוא 2.25 מיליון, הלקוח יפרש את העסקה כמשתלמת גם במידה והשווי של הדירה בשוק נמוך יותר. באותו אופן, השוואה לדירות בפרויקטים אחרים יוצרת תחושת ערך גבוה וגורמת ללקוח לראות את הדירה כמציאה. שימו לב, עקרון העוגן אפקטיבי בעיקר כאשר מדובר בלקוחות נטולי ניסיון בתחום הנדלן. שימוש נכון בעוגנים יכול להפוך קונה מתלבט לרכישה.
חוסר ביטחון כלכלי – הקונים חוששים מפני התחייבות כלכלית כה משמעותית : "מה יהיה אם לא נצליח לעמוד בהחזרי המשכנתא?" או "אולי בשנה הבאה המחירים ירדו וכדאי לחכות?". חוסר הוודאות גורר אחריו דחיינות ומעודד פסיביות. על מנת להרגיע את החשש עליכם להציג תחזיות שוק אמינות שמראות על מגמות עלייה ויציבות. כמו כן, כדאי להדגיש את הפוטנציאל לעלייה בערך של הדירה, ולהציג סיפורי הצלחה של רוכשים קודמים שהצליחו להרוויח כסף מהעסקה.
חשש מלקיחת סיכונים – באופן טבעי, הלקוחות שלכם נרתעים מבעיות עם הקבלן, אי עמידה בלוח הזמנים, שכנים בעייתיים, ליקויים בנכס וחוסר התאמה בין התיאור של הדירה לבין מה שהם יקבלו בפועל. בכדי לתת מענה לחששות, נקפיד על שקיפות מלאה עם דגש על דוחות בדק בית, היסטוריה משפטית ותכניות מפורטות. בנוסף, חשוב לתת ללקוחות אפשרות להתרשם פיזית מהנכס ולצפות בסרטונים של סיורים ויזואליים איכותיים. לכל אורך הדרך, נקפיד להדגיש את האמינות של היזם והמותג כולל מוניטין מוכח בפרויקטים קודמים.
עומס מידע – בעידן הדיגיטלי, מידע זמין בכל פינה והלקוחות מוצפים באפשרויות. הצפת המידע מקשה על קבלת החלטה, הלקוחות לא בטוחים שבחרו נכון וחוששים שיש פרויקטים טובים שהם טרם בחנו. על משווקי הנדלן להכיר את תופעת ה-FOMO, לצמצם את אפשרויות הבחירה, ולהציג המלצה קונקרטית אחת התואמת את הצרכים של הקונה. כדאי להוסיף גם טבלאות, סימולציות, גרפים והמלצות ממוקדות מלקוחות עם פרופיל זהה שרכשו דירה בפרויקט ("משפחה עם 3 ילדים בגילאים של הילדים שלכם בחרה דירה זהה ומדוע").
כשאנחנו מזהים מראש את החששות ומציעים מענה, נוצרים יחסי אמון. הלקוח מרגיש שאתם מבינים אותו ונמצאים בצד שלו. שיווק נדלן אינו עוסק רק בנכסים אלא גם באנשים, ברגשות, בפחדים וחלומות. הבנה בסיסית של עקרונות הפסיכולוגיה הצרכנית חיונית לזיהוי הצרכים של הלקוחות, הרגעת החששות ויצירת חיבור רגשי עמוק בין הלקוח לבין הנכס. ברגע שאתם בונים אמון, מדברים בגובה העיניים ומוסיפים במקום הנכון סיפורי הצלחה – המכירות מתרחשות באופן טבעי.
שיווק נדלן לדור ה-Z : מה מחפשים הצעירים ואיך מגיעים אליהם? תוכן עניינים דור ה-Z מהווה בשנים האחרונות כוח קנייה עולה בשוק הנדלן. מה בדיוק
מה הופך חברת שיווק נדלן מסחרי למובילה? תוכן עניינים שוק הנדלן המסחרי בישראל ידוע כשוק תחרותי ומאתגר. בין אם מדובר בפארק תעשייה חדש או במרכז
פסיכולוגיה של שיווק נדל"ן : איך להבין ולהשפיע על החלטות רכישה תוכן עניינים מה גורם ללקוח להתמקד בפרויקט נדלן מסוים ולהתעלם לחלוטין מפרויקטים דומים? תופתעו
ניהול לידים בשיווק נדלן – טיפים שימושיים למתן מענה מהיר ואיכותי תוכן עניינים בענף הנדלן התחרותי של ישראל, ניהול לידים נכון ומתן מענה מהיר, עשויים
שיווק נדלן למשפחות – איך להגיע לקהל הנכון בפרויקטים חדשים? תוכן עניינים זוג צעיר עם שני ילדים קטנים מחפש דירה – מה חשוב להם? זוג
שיווק נדלן בפייסבוק – שלב אחר שלב תוכן עניינים ידעתם שפוסט אחד בפייסבוק יכול להשיג עבורכם חשיפה ממוקדת, יעילה וזולה יותר מזו של שלט חוצות?
אתר זה עבר תהליך הנגשה לבעלי מוגבלויות על ידי חברת ביז סטודיו בית תוכנה ובניית אתרים בע"מ
כל הזכויות שמורות לחברת ב. קרן נכסים (98) בע"מ ©