שיווק מרכזים מסחריים: איך לבדל את המרכז שלך מהמתחרים

שיווק מרכזים מסחריים

תוכן עניינים

כיום, כאשר מרכזים מסחריים מהווים הרבה יותר ממתחם קניות, עלינו לדעת כיצד לשווק אותם נכון. שיווק יעיל של מרכזים מסחריים הוא כזה שמתבסס על בידול של המרכז המסחרי שלכם מהמתחרים. עליכם לדעת איך להפוך את המרכז ליעד מועדף עבור תושבי האזור ובהתאם גם על המשקיעים. כאן במאמר נציג אסטרטגיות שיווק במטרה לסייע לכם להתבלט ולהשיג במהרה את המטרות העסקיות שהצבתם. 

התחרות הגוברת בשוק הנדל"ן המסחרי ידועה היטב לבעלי העסקים ולמשקיעים. עולם הקמעונאות משתנה במהרה וכך גם הרגלי הצריכה. כיום כאשר המסחר המקוון נמצא במגמת עלייה, אנו מתבקשים להעניק ללקוחות ערך מוסף שיפתה אותם להחליף את הנוחות של המסחר המקוון, בביקור במרכז מסחרי. היכולת שלכם לבדל את הפרויקט הנוכחי שלכם מהמתחרים, צפוי לקבוע את המרכז כאטרקטיבי ולהבטיח שגשוג לטווח ארוך. 

4 דגשים להתמודדות ראשונית עם התחרותיות בשוק הנדל"ן המסחרי

קנייה שהיא חוויה : מרכז מסחרי מצליח הוא כזה שמסוגל להעניק לצרכנים חוויות מעבר לקנייה עצמה. הלקוחות של המרכז המסחרי מחפשים בידור, תעסוקה לילדים, אינטראקציה חברתית, פעילויות פנאי, פעילויות תרבות ואומנות, פעילויות ספורט, שווקים מקומיים, פעילויות לבני הגיל השלישי. 

מענה דמוגרפי : שינויים באוכלוסייה כמו עלייה בתוחלת החיים ושינויים בהרכב המשפחתי, משפיעים על הרגלי הצריכה. היכולת להתאים את המרכז המסחרי למבנה הדמוגרפי המקומי צפויה להעניק לכם יתרון משמעותי על פני המתחרים.

בניית קהילה : המפתח להצלחה ארוכת טווח של המרכז המסחרי הוא בניית קהילה. קהילה חזקה מעודדת נאמנות של לקוחות בעוד הלקוחות הקבועים משמשים שגרירים לקידום ושיווק המרכז לסובבים אותם. מרכזים מסחריים שיש להם קהילה חזקה, מצליחים להתמודד עם התחרות הגוברת ומגלים עמידות בפני שינויים בהרגלי הצריכה. כמו כן, באמצעות הקהילה ניתן להבין טוב יותר את הצרכים של הלקוחות ולבצע בהתאם שינויים. 

חדשנות : שילוב של טכנולוגיות חדשניות וחשיבה יצירתית חיוני לבידול של המרכז המסחרי שלכם וקביעתו כיעד אטרקטיבי. עלינו לדעת איך להעניק ללקוח חוויה משופרת באמצעות טכנולוגיה עם אופציה לאפליקציה, שיווק משפיענים, פעילות ברשתות החברתיות. 

החשיבות של בידול : מדוע כל מרכז מסחרי צריך להתבלט?

כיום כאשר הצרכנים וגם המשקיעים מוצפים באפשרויות רבות ומגוונות, בידול הוא הכלי באמצעותו אנחנו משכנעים אותם לבחור דווקא במרכז המסחרי שלנו. המשמעות של בידול היא בניית תדמית ייחודית, אנו מגדירים את המרכז שלנו כשונה, מעניין, בעל ערך מוסף ובעיקר, מתאים יותר מהמתחרים. הבידול עוזר לנו למשוך לקוחות חדשים, לשמר את הלקוחות הקיימים, להגדיל את נתח השוק ולייצור זהות מותג חזקה. 

איך עושים בידול למרכז מסחרי?

בידול הוא המפתח להצלחה של פרויקט שיווק מרכזים מסחריים. על מנת להתבלט על פני המתחרים ולמשוך כמה שיותר בתי עסק ומשקיעים, יש צורך באסטרטגיה מובנית ויצירתית בו זמנית. נתחיל את התהליך בבחינת כל המאפיינים של המרכז המסחרי ונזהה אלו מאפיינים אפשר וכדאי להדגיש ולהפוך ליתרונות. שימו לב למיקום של המרכז, לעיצוב מיוחד, לקהל היעד, לטכנולוגיה חדשנית, לאירועים ופעילויות שמתקיימים במרכז, לתוכניות פיתוח אזוריות. השלבים הבאים יהיו אפיון קהל היעד ובחירת ערוצי שיווק עם דגש על ערוצי שיווק מגוונים. 

כעת לאחר שמיתגתם נכון את המרכז המסחרי שלכם עם סיפור שמציג אותו בצורה אטרקטיבית, יש לייצור מסרים שיווקיים מותאמים עבור כל קבוצת יעד, ולהתחיל בהפצת המסרים תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות. יצירת סיפור מותג עם שם, לוגו, סיסמאות, עמודים ברשתות החברתיות, אתר ועלוני פרסום, חיונית לשיקוף הערכים והייחודיות של המרכז. הקפידו על הגדרת מסר ברור שמדגיש את היתרונות הייחודיים של המרכז. למטרת בידול וחשיפה מרבית, ניצור עיצוב ייחודי ומזמין עבור המרכז, נארגן אירועי השקה מרשימים, נשתמש בטכנולוגיות מתקדמות ונפרסם גיוס של חנויות ייחודית שלא ניתן למצוא במרכזי המסחר המתחרים. 

דוגמאות לבידול של מרכזים מסחריים למטרת שיווק

  • בידול מבוסס נושא : מרכז מסחרי עם נושא מסוים כמו מרכז מסחרי עם מאפיין היסטורי, אופנתי, ימי, משפחתי, אדריכלי. 
  • בידול מבוסס חוויה : מרכז מסחרי שיוצר חווית קנייה ייחודית עם עיצוב מיוחד, אירועים עונתיים (פסטיבלים, תערוכות, סדנאות), פעילות קהילתית. 
  • בידול מבוסס קהל יעד : מרכז קניות למשפחות עם אזור משחקים גדול / מרכז קניות לצעירים עם בתי קפה וחנויות אופנה / מרכז קניות לבני גיל הזהב עם אירועי פנאי ותרבות. 

בידול של המרכז המסחרי שלכם מהמתחרים הכרחי להצלחת הפרויקט ועמידה ביעדי המכירה. על ידי הבנת הצרכים המשתנים של הקהל, יצירת חוויה ייחודית, אימוץ טכנולוגיות מתקדמות ועיצוב גרפי ייעודי, תצליחו למתג את המרכז המסחרי שלכם כיעד מועדף ובהתאם גם כיעד אטרקטיבי עבור משקיעים בנדל"ן מסחרי אשר מחפשים הזדמנויות להשיג תשואה יציבה וארוכת טווח. שימוש נכון בנתונים כמו מיקום, עיצוב, שוכרים קיימים ואירועי קידום מכירות, משפיע באופן ישיר על ערך הנכס ועל המכירות. 

ראו גם: שיווק נדלן מסחרי

מאמרים אחרונים